Kanin på baby shower

Jag gjorde en tårta till en baby shower som skulle vara igår. Men bebisen ville ut fyra veckor för tidigt så det blev ingen shower. Men kanske blev det en bit tårta på BB?

Det var en mjölkfri tårta med hallonsylt, fläderblomsmousse och citronsmörkräm. Den täcktes med marsipan. Jag har aldrig gjort fläderblomsmousse förut men jag hittade ett recept som verkade mycket bra med äggulor och fläderblomssaft. Den var enkel att göra; sjud ihop äggulor, saft och socker, smält  ner gelatin och blanda sedan med grädde (i detta fall mjölkfri). Den smakade väldigt friskt, så min Henrik frågade om det var lime-mousse. Men nej, det var fläderblom. Ett toppenbra recept som jag nog kommer använda igen. Enklare än med den varmvispade marängen jag annars brukar göra.

Med ballonger

liten ros

kaninen

kanin i lådan

6 thoughts on “Kanin på baby shower

  1. Tusen tack för helt underbar morotstårta!! Vi har precis ätit upp hela biten jag fick! Receptet vill jag gärna ha:-)

  2. Jättefin och jättegod, tyckte även de nyblivna föräldrarna! 🙂 Flädermoussen var jättegod med hallonsylten. Och kaninen var ju bara så söt!

Kommentera

