Svartvit tårta

Jag fick en nektarin av min arbetskamrat i veckan och när jag frågade om hon ville ha en 5a eller en ny frukt så sa hon ‘jag vill hellre ha en tårta’. Så då fick jag ju gå hem och baka en tårta.

Hon önskade en frisk tårta. Så den där passionscurden som jag velat testa ett tag passade ju utmärkt att göra. Vanlig vit botten blev det och en vaniljkräm därtill.

Jag upptäckte att jag bara hade svart marsipan hemma, så jag tänkte att det helt enkelt fick bli något i svart. Det var i och för sig helt motsatsen till vad hon önskade; en ballong och katt-tårta, men så blev det helt enkelt…

Så nu har vi något att fika med på jobb i alla fall. Hoppas du gillar den Birgitta =)svart och vit

Fjäril

15 thoughts on “Svartvit tårta

  1. Amen guuuud vad god den var!!!! Verkligen fräsch och ren i smaken. Perfekt en varm varm dag som idag. Tack så hemskt mycket!!!! Ha en underbar midsommar:-)

  2. Om jag gillade den …. den var fantastisk!!! Det blev en perfekt avslutning på en tuff dag, kaffe o tårta i uterummet med hela familjen!!! Tack!!
    Förresten, när skall jag köpa nästa nektarin?

  3. Om jag gillade den … den var underbar! Perfekt kombination av syrlighet o sötma. Den blev en perfekt avslutning på en jobbig dag, kaffe o tårta i uterummet med hela familjen! Tack!!
    När skall jag köpa nästa nektarin?

  4. Emma!! Återigen har du lyckats. Tårtan var fräsch, fruktig, lätt och försvinnande god:-) vi åt en bit i torsdags och en bit igår kväll efter all midsommarmat. Satt som en smäck! Tackar hjärtligt:-)

Kommentera

