10 Maximal julinspo på Vellingeblomman

Oj oj oj! Vi närmar oss jul och känner ni att ni vill få en otrolig dos av jul så borde ni åka till Vellingeblomman och deras tomteby! Som det låter ligger det i Vellinge, söder om Malmö.

Det är lite som en gratis julmarknad, fast inte om du handlar såklart. Nytt för i år var faktiskt matboden. En mysig hörna med knäcke, skorpor, te, choklad och massor mer. Dessutom är där ju ett café som man kan äta eller dricka något gott för att mysa lite extra.

tomtebynJag tog ärligt 200 foton där och har verkligen fått hejda mig och bara lagt ut en del. Jag hade fotat och fotat och sa ”nä, nu ska jag väl ändå inte fota mer”. Så jag la ner kameran och kom sedan till alla juleljus! Men vet ni vad?! Jag orkade inte ta upp kameran igen! Så håll till godo med de foton som jag tog och valde ut till bloggen. Ja, julinspiration det kan jag lova att du kommer få om du åker dit. Och kan jag bara förmedla i alla fall en del av den magi som finns där, ja, då är jag nöjd!2julstjärna

blommor

2isbjörn

2rött

2rött3

2renar

2kopparkulor

2kopparkrans

2lådor

2blå

2guld

 

2träd

2fågel

God jul!

2 thoughts on “10 Maximal julinspo på Vellingeblomman

  1. Jag som var med kan bara intyga att det är mycket jul. Mysigt att gå med barnbarnen oxå och titta på levande åsnor och tomtar som utför olika konster. Väl värt ett besök

Kommentera

