7 Partyhattar på kalas

Det behöver ju inte bara vara jul i december? Ett ettårskalas måste det ju också finnas plats till här. När min systerson fyllde ett så stod jag för tårtan på kalaset. Jag brukar göra dekoration i sugarpaste och tårtan brukar vara en prinsesstårta. Jag frågade syrran om vi inte skulle ha något annat för att ändå variera oss lite. Jodå, det gick bra. Så jag gjorde en morotstårta och dekorerade med partyhattar och lite annat glitter.

2partydeko

Jag gjorde lite partyhattar i olika storlekar också för jag tyckte att det var skojigt. Och vet ni vad?! Om ni pysslar lite sådär på halvtid och inte har någon limpistol, då är det en limpistol som ni ska önska er i julklapp, eller spring och köp en nu, ja NU! Jag vet inte hur jag någonsin har klarat mig utan limpistol?! Med en limpistol så kan du göra en partyhatt på fem minuter, du kan göra en rosig girlang till pyntning eller varför inte en lampskärm?

2partyhattårta

Girlangerna på bilderna är jätteenkla att göra. Du använde rosorna som har börjat se lite tråkiga ut men som du ändå vill njuta av lite till. Ta helt sonika loss kronbladen från rosen och trä med en vanlig synål upp dem på en sytråd. Avsluta med en liten försiktig dutt med limpistolen för att kronbladen ska få lite stadga. Fixat!

2girland

Partyhattarna görs enkelt genom att klippa till papper och limma ihop. Dekorera med julgirlanger eller garn och tofsar.

2partytårta

Det gick superbra att limma gummibandet med limpistol också! Mini-partyhattarna på tårtan satte jag fast med limpistol på spaghettistrå.
2partytår

4 thoughts on “7 Partyhattar på kalas

Kommentera

