Julkalender i december

Hm, jag har fått för mig att jag ska göra en typ av julkalender här på bloggen. Detta innebär: Ett inlägg varje dag fram till julafton. Ja, jag vet inte om jag kommer hinna med… Men varför ha låga förväntningar, små ambitioner eller realistisk världsbild? För det är väl detta julen handlar om? Fixa höga förväntningar och bli glad om i alla fall hälften av dem infrias. Nä, nu blev jag väl lite negativ. Jag älskar ju faktiskt julen. Jag började ju lyssna på julmusik redan i mitten av november, ja, hemma. Inte otvunget i butikerna ute på stan. Jag blir glad i oktober när jag ser att de redan börjat ta fram julpyntet =) Så egentligen är väl en julkalender helt självklart här?!

2kalender

Jag gjorde en kalender första året jag hade bloggen, 2012. Så jag kan ju alltid länka till den om de skiter sig!

2kalender2

I övermorgon är de alltså december! Förhoppningsvis börjar då en mysig väntan från första december fram till den 24de, med massor av värme, lagom snö ute och härliga förväntningar som blir alldeles lagom verkliga!

2 thoughts on “Julkalender i december

Kommentera

