Strösslig födelsedagstårta

Jag gjorde en födelsedagstårta häromdagen när Jeremie fyllde år. En chokladtårta med smörkräm både i fyllning och runt om. Jag gjorde en marängsmörkräm med vanilj som jag delade i två bunkar. Ena halvan av smörkrämen hade jag som den var, vit och vaniljig, och den andra fick smält, mörk, choklad i sig.

smarties1

Jag höll dekoreringen enkel. En krans av diverse färggrant strössel och liten spritsning i mitten. Eftersom tårtan var så ”neutral” i sig själv, det var en mild chokladsmak, så blev det faktiskt väldigt gott med de olika strösslen ovanpå. Godast var nog när det kom med lite lakritsflingor på skeden =)

smarties

2 thoughts on “Strösslig födelsedagstårta

Kommentera

