Boule i Malmö

Ett väldigt trevligt sätt att umgås på är att spela boule. På boulebaren i Malmö är det perfekt att kombinera just boule med deras väldigt goda brunch.

Boulekollage

Vi var där för någon vecka sedan och som jag skrivit i ett tidigare inlägg blev jag alldeles lyrisk av deras creme brulee på dessertbordet. Maten var också väldigt god, men för mig var det creme bruleen, våfflorna och deras tryfflar som var det absolut bästa. Jag hade egentligen kunnat skippa all den varma maten om jag från början vetat att desserten skulle vara så fantastisk. Så detta inlägg är alltså egentligen mest en hyllning till dessertbordet på boulebaren och ett förslag från mig till er att gå dit och ha trevligt med någon ni tycker om, över ett parti boule 🙂 PS, blir ni sugna på creme brulee men inte har möjlighet att gå till boulebaren? Kolla in receptet i länken ovan, så kan ni göra lika goda hemma!

Kommentera

