Pirattårta och prinsar och prinsessor

Det har hunnit vara ett 4årskalas minsann! Min systerson (!som blev så stor!) önskade sig en pirattårta och en tårta med prins och prinsessa. Ja, önskar han sig det får det ju bli så. Så med aningen tidsbrist (som alltid) gjorde jag två stycken tårtor till hans kalas. Pirattårtan fick skattkarta, skatt och en sjörövrahatt på sig samt piratflaggor. Jag hade gjort en liten ”banderoll” i sugarpaste där det stod hans namn och att fyllde 4 år, som jag la på till servering och så gjorde jag hajfenor som jag satte på kanten vid ”vågorna”.

IMG_1092

IMG_1093

IMG_1102

Sedan fick det bli modellering av prins och prinsessa till den andra tårtan. En liten drake fick också vara med. Jag fick använda ett av mina mönsterark för första gången till ”gräsmattan” som gubbarna står på. Det blev ganska fint tycker jag.

IMG_1111

IMG_1112

 

4 thoughts on “Pirattårta och prinsar och prinsessor

Kommentera

