Varm choklad med nutella

Det är mysigt med varm choklad! Jag gjorde en variant med nutella till vår helgfrukost nu i helgen. Receptet kommer från Roy Fares senaste bok som är riktigt fin, Delicious, bakverk för en godare höst och vinter (Bonnier fakta 2014). Den blev JÄTTEsöt. Faktiskt blev den FÖR söt. Men den såg himlans god ut så jag tänkte att den kan sprida lite mys i decemberrusket ändå. Tanken är verkligen god, alltså lite nutella i varm choklad borde inte kunna bli fel. Så jag kommer nog testa igen, men inte med Roy Fares recept. Tyvärr Roy! Men gå nu ut i köket och gör er egen favorit till varm choklad! Tipsa gärna om ni har något speciellt i just er choklad som gör den till den bästa!

varmchoklad

varmchoklad2

6 thoughts on “Varm choklad med nutella

  1. Jag kör en variant med bara mjölk och nutella, fantastiskt god men lite för söt för att dricka alltför ofta. Passar utmärkt en kall vintermorgon när man vill ha det lite extra mysigt! Jag värmer ca ½ deciliter mjölk i en kastrull (har testat att göra den i micro, blev inte lika bra), när den är ljummen har jag i 2-3 msk nutella, vispar tills det är helt blandat och häller i 1 ½ dl mjölk till. Värmer till lagom temperatur, häller över i kopp och dricker! ^^

    Bara proportionerna stämmer går det förstås att göra både mer och mindre om man så önskar. 🙂

Kommentera

