Enkel lyxfrukost

Det är många som tycker om hotellfrukost. För mig är det en av de viktigaste delarna av en hotellvistelse. Jag älskar att ha mycket att välja på, plocka lite här och där och blanda hej vilt.

Nu är det ju inte varje dag jag kan äta hotellfrukost. Men jag kan ju göra mitt bästa för att göra det så lyxigt som möjligt ändå. Jag gjorde en lyxfrukost i liten skala häromdagen. Att just förbereda, lägga upp och sedan kunna sitta och plocka i lugn och ro av några olika godsaker ger mig lite lyxkänsla. Min lilla frukost bestod av yoghurtburk med smak av vanilj och hallon, äggmacka, apelsinklyftor och tropisk juice.

frukost2

Yoghurtburken kan jag verkligen rekommendera som ett perfekt mellanmål att ta med till jobb också. Bra att förbereda hemma. Sedan känns det allt lite lyxigt att ta fram burken vid tre-tiden när orken har börjat sina och du kan njuta av en fin burk som blandar sig till en vacker rosa, pigg och nyttig energibomb! Använd antingen frysta eller färska hallon. Om du använde frysta hallon och gör burken i förväg, så behöver du inte tina hallonen. De kommer att tina lagom tills burken ska avnjutas oavsett om det är 3 eller 6 timmar senare.

frukost

Yoghurtburk med smak av vanilj och hallon, 1 st

  • 1 dl turkisk yoghurt
  • 0,5-1 tsk florsocker
  • lite vaniljextrakt
  • 1 dl hallon

Blanda yoghurt med socker och vanilj. Varva yoghurt och hallon i en burk. Färdigt!

 

4 thoughts on “Enkel lyxfrukost

  1. Jag brukar ha yoghurt, keso och blåbär i min burk. Dock brukar jag inte ha en så fin burk men det ska det bli ändring på. Lyckkänslan blir ju klockren då och vardagslyx har alla förtjänat 👍😊

  2. Hej!

    Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

    http://www.hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

    Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

    För att lägga till din blogg klickar du på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Om du har några frågor, maila mig gärna på info@hittarecept.se.

    Med vänlig hälsning,
    Emilie
    Hittarecept.se

    • Hej Emelie!
      Vad kul att du tycker om min blogg. Ursäkta att jag inte svarat tidigare. Det har varit full rulle här hemma.
      Jag ska ser om jag kan lägga till min blogg idag.
      Trevlig helg!
      /emma

Kommentera

