Dubbel dubbel

Restaurangen Dubbel Dubbel i Malmö har fått ganska bra kritik. Här och där har jag hört att folk har gått och ätit där. Vi passade på att gå dit en kväll nu i veckan.

Det var gott! Jag skulle säga att det även var prisvärt! Vi tog den största menyn för två och den kostade precis under 200 kr per person. Då fick vi en trevlig blandning av småplock. Servitrisen var rolig och bad oss att recitera allt hon hade räknat upp som vi hade på bordet framför oss.
image
image

image

Det var en blandning av några olika sorters dumplings, en rättikasallad, en sjögrässallad, rödkokt fläsk, inlagda svampar, ris och lite till. Allt var mycket gott! Det enda jag hade lite svårt för var svampen, och det var på grund av konsistensen. Jag tänkte lite på ostron när jag åt den, så det blev inte mycket uppätet av den.

Vi tog även en dessert som vi delade på. Det var sesamglass med hallon och kondenserad mjölk. Den var oväntad i smaken men god den också.
image
Jag kan absolut rekommender restaurangen! Speciellt om man som jag älskar att sitta och plocka mellan olika skålar, fat, smaker och konsistenser!

5 thoughts on “Dubbel dubbel

  1. Å där har jag varit också, tror jag tog en liten meny men blev dödligt mätt ändå 😉 Brukar inte gilla stekta grejer, men de stekta dumplingsen var verkligen såååå goda! Glassen ser intressant ut

Kommentera

