Svamptoast

Denna toast ser inte mycket ut för världen men är den godaste svamptoast jag ätit! Jag åt den till förrätt på en restaurang i Bryssel. image

Jag vet inte exakt hur de har gjort den, men skulle gissa på att de stekt en vanlig vit skiva bröd frasig med smör. Sedan har de stekt nio svampar i rikligt med smör tills de blivit alldeles perfekta. Lagt dem ovanpå brödskivan, klickat på vitlökssmör och gratinerat i ugnen. Ja detta är ju bara min gissning på hur de har gjort, jag kommer berätta hur den blev när jag gör den själv i en snar framtid!

image

Kommentera

