Bröllop på nyår

Vi var bjudna på bröllop på nyårsafton! Ett vackert vinterbröllop utan snö. Jag fick äran att göra figurerna som skulle pryda tårtan. Bruden hade gjort fantastiskt goda moussetårtor med smak av passion på chokladbotten. Jag var dålig på att ta foto på all god mat. Jag började bra, tog foto på den fina dukningen och sedan blev det inte så mycket mer. Men det skyller jag på att jag hade trevligt så att jag glömde bort det där med att fotografera =)

dukning

Något av det godaste på bröllopet var en rödbetspaj med getost. Den ska jag be att få receptet på och har ni tur hamnar den här så att även ni kan göra den, för den var himmelsk! Utöver det bjöds det på utsökt viltkött i olika form som var fällt av brudens far. Två andra sorters pajer fans där också, kantarell och kronärtskock/paprika. Potatisbakelser, medelhavsbullar, sallader, frukt och goda ostar.

Nedan ser ni i alla fall brudparet i sugarpaste och en av de goda tårtorna. Som ni kan se var det ett hårt bröllop för brudgummen som har tappat sin ena arm. Sådant som händer…

image

image

dtårta

 

2 thoughts on “Bröllop på nyår

Kommentera

