Saffran i godaste sötebröd

Lite juligt får det väl ändå bli här på bloggen nu och saffran hör ju julen till. Än så länge har jag inte bakat lussekatter, nej det blev saffranssnurror med kanel- och kardemummafyllning. Jag penslade dem med smält smör och doppade dem i socker. Min mamma bjöd dock på lussekatter när vi var där. De var himmelskt mjuka och fina!

saffransbord

saffranspensla

saffranssöt

Mamma hade kesella i sina vilket nästan verkar vara obligatoriskt nuförtiden. Jag hade ingen kesella hemma när jag bakade mina snurror, och de blev faktiskt inte alls lika saftiga som min mammas. Så jag tror att jag kommer att köpa kesella inför nästa saffransbak.

lussekatt

lussekatterna

2 thoughts on “Saffran i godaste sötebröd

Kommentera

