After eight-cupcake

I förra veckan gjorde jag en chokladcupcake med inslag av aftereight. En arbetskollega hade frågat om jag hade något recept på en cupcake med smak av after eight, och jag var ju tvungen att provbaka receptet innan jag gav det till henne. Grunden till cupcake:sen är Roy Fares nutellacupcake (det är bara i frostingen som de är nutella). Jag har gjort just den tidigare och den kan ni se här.

Roy Fares skriver att detta är ett av hans bästa recept på cupcakes, och jag kan inte annat än hålla med. Till och med när de är direkt uttagna från kylen är de mjuka och saftiga! Tack för det herr Fares!

Aftereightcupcake

Jag la en after eight på varje cupcake innan jag gräddade dem, men de sjönk till botten under gräddingen och var svåra att äta (utan att få papper i munnen). Så ett alternativ skulle kunna vara att lägga på en after eight precis när de är uttagna från ugnen, som får smälta av eftervärmen (detta är dock oprövat av mig).

Sedan gjorde jag en frosting med piladelpilaost och pepparmintsarom. Det blev väldigt gott. Min arbetskamrat var nöjd =)

aftereight uppe

2 thoughts on “After eight-cupcake

Kommentera

