Hummingbirds banankaka

Jag tycker att det är ganska enkelt att glömma bort en receptbok när det kommer nya som vill ha min uppmärksamhet. Så hade det blivit med en av mina favoritböcker, Lyxiga cupcakes och läckra kakor : bakverk från berömda Hummingbird Bakery. Så jag tänkte att det var på tiden att ta fram boken igen. Jag hade några väl mogna bananer och bestämde mig för att göra Hummingbirds banankaka.

bananabread

Det var en mycket god kaka med värmande kryddor som passade utmärkt till en kopp te! På engelska kallas den banana bread. Och med inspiration från en annan receptbok från Magnolia bakery, där det står om ett vallmofröbröd som passar bra till frukost (men som också innehåller så mycket socker att jag skulle klassa den som en kaka) bredde jag lite smör på en skiva bananbröd. Oj så gott!

2 thoughts on “Hummingbirds banankaka

Kommentera

