Cupcakes med Oreo

Jag testade Roy Fares Oreocupcakes. Mmm! Riktigt goda! Själva kakan var utmärkt att servera direkt från kylskåpet, saftig, full med smak och mjuk. Det kan jag annars tycka är ett problem med cupcakes med cream cheesefrosting; kakan under frostingen mår bäst i rumstemperatur men en frosting med färskost mår absolut bäst i kylen. Cupcake:en förde mina tankar till den klassiska glassen sandwich (en absolut favorit för mig) och frostingen smakar nästan mjukglass. Mums!

oreo på rad

oreo smak

oreo smakad

Mamma var inte lika förtjust, men alla andra i familjen var. Jag tänkte ta med till jobb, men helt plötsligt fanns det bara tre cupcakes kvar, och de kunde ju lika gärna få stanna hemma i våra magar.

En oreocookie läggs i botten och ger lite härlig crunch till cupcake:en. Det var faktiskt första gången jag smakade oreo cookies. Och jag måste säga att cupcake:en var mycket godare än cookie:en för sig själv.

oreo i botten

2 thoughts on “Cupcakes med Oreo

Kommentera

