Spanska favoriter

Visserligen är det ett tag sedan vi kom hem från Spanien nu, men jag har ju inte hunnit lägga upp allt som jag hade tänkt. Så här kommer några favoriter från Spanien.

grilla

De små paprikorna/chilis på bilden kan man ofta beställa som en liten tapas-rätt i Spanien. Innan denna sommar hade jag inte sett dem i Sverige, men de har faktiskt börjat sälja dem i diverse butiker även här.  De kallas Pimiento de Padrón och kan vara lite heta. Stek eller grilla dem och strö över lite salt. Njut!
IMG_3813

En annan favorit hos mig är räkor! I Spanien är det enkelt att hitta råa räkor i affären. Dessa räkor stektes till den fina röda färgen de har tillsammans med olivolja, en klick smör, vitlök och salt. Mums!vitlöksstekta räkorOavsett var man är, är det aldrig fel med vattenmelon!! Det är nog den frukt jag har ätit mest av i sommar!
nyttig dessert

2 thoughts on “Spanska favoriter

Kommentera

