Rabarberkaka med vaniljglass

Det har ju varit en fantastisk sommar! En av dessa fantastiska sommardagar gjorde jag en härlig sommarfika. Rabarberkaka med vaniljglass. Toppad med bären från trädgården. Lyx i all sin enkelhet! Receptet på kakan är från Leila Lindholm och jag måste säga att jag blev riktigt nöjd! Den var mjuk, fluffig, porös, ja allt som en mjuk kaka ska vara. Jag hade inte tid eller ork att steka rabarberna, så som Leila gör i receptet. Istället skivade jag dem bara, vände dem i socker och strödde dem råa över kaksmeten. De blev utmärkt bakade i ugnen. Inte heller hade jag mandelmassa eller kardemumma, men det gjorde inget. Nej, man tager vad man haver.

Rabarberkaka med vaniljglass

2 thoughts on “Rabarberkaka med vaniljglass

Kommentera

