Milkshake en solig söndag

Var hos mina föräldrar en runda igår och njöt av det fina vädret! Åt baguette och drack milkshake till lunch. Det var första gången jag gjorde milkshake och jag tror faktiskt att det var första gången jag drack det också. Om man inte räknar en glassdrink jag gjorde för några somrar sedan…

milkshake

Det är ju riktigt enkelt att göra milkshake och gud vad gott det var! Jag mixade ungefär 300 g chokladglass, 500 ml mjölk, 2 msk kakao samt 2 tsk vaniljsocker och vips var det färdigt! Ta mer eller mindre glass beroende på hur tjock du vill ha den.

baguetteEnkla baguetter med dijon, sallad, skinka och tomat samt med sallad, rostbiff och en yoghurtröra med dijon, kapris, tomat, salt och peppar.

Mamma hade köpt så fina nejlikor:

röda nejlikor

ljusa nejlikor

 

2 thoughts on “Milkshake en solig söndag

Kommentera

