Små bruschettas

Ett trevligt sätt att börja en middag med är dessa små bruschettas. Det är bara fantasin eller skafferiet som sätter gränser för vad som kan klickas på. Här gjorde min syster och jag tre olika röror. Huvudpersonerna var avokado, vita bönor och tomater. En sked svarta oliver, färska oliver inlagda i olja och kronärtskockor fanns också att tillgå.

med oliver

Vad jag kan minnas hackade min syster ihop avokado, lime och tomat till guacamolen.

Gröna oliver

Till bönröran rostade jag lök och vitlök i olja i stekjärnet. Mixade med bönor och citronsaft. Tomatsalsan hackades samman med vinäger, vitlök och olivolja. Några inlagda kronärtskockor fick sällskap av tomat.

Bruschettamix

2 thoughts on “Små bruschettas

Kommentera

