Ett sant lördagsnöje

Vår lördag i bilder, det blev en hel del, men jag kunde inte hejda mig. Kändes som en riktig semester på marknad i Spanien eller något annat härligt land. Hoppas ni får samma känsla när ni tittar på bilderna. Vilket land fantiserar du om? Här kommer det anrika Oriental Express och blandad matmarknad i centrala Malmö:

tåget kom

Orient expressen

valnötschoklad

Frestande

cannoliFörsta smakningen

Fina maränger

Kringlor

Engelskt porslin

Marmelad

Korvar

Jordgubbar

Tomater

Kronärtskockor

Efter att ha ätit tartiflette, känguruburgare och köpt några godbitar cyklade vi hem för en fika.

till fikan

Vi köpte den där valnötschokladen och en bit champagnechoklad. Oooh my good vad valnötschokladen var god!! Den smakade som det i mitten på glassen nogger fast godare!! I´m in heaven!!

12 thoughts on “Ett sant lördagsnöje

  1. Vi var också en runda på marknaden igår. Håller med dig om att det kändes som att vara utomlands! Samuel åt också en känguruburgare, och jag skulle vilja prova den med krokodilkött. Nästa gång, får det bli! Och en annan massa saker fanns det ju: marmelader, ostar och chutney från England…
    Kram

    • Tack 🙂 du jag vet faktiskt inte, den var nog hela förra veckan så kan tänka mig att sista dagen är idag. Jag var nära på att cykla upp och handla en till av den där valnötschokladen för den var så jäkla god! Men jag hejdade mig… Var ganska dyrt och det är ju ändå bara godis…

  2. Jag fantiserar oftast om Paris eller London. Jag är en storstadstjej! efter att ha sett dessa bilder känns Malmö högst intressant! Älskar bilderna på tåget, och på marknaden också! ;D

    • Jag har aldrig varit i London och det var längesen jag var i Paris, båda städerna låter som riktigt bra längta-till-städer!! Ja, det var en riktigt fin marknad som visade Malmö i sin bästa dager 🙂

Kommentera

