Tigermuffins

Jag gör sällan muffins, det blir alltid cupcakes. Det händer ju lite mer med det, lite lyxigare och mer pyssel. Men ibland är det ju så himla gott med bara en enkel, mjuk kaka. Så att månadens sötsak är just muffins känns riktigt bra! Mitt bidrag blir en tigermuffin med kaffe-chokladsmak. Jag utgick från Leilas recept men bytte ut hälften av mjölken till esspresso. I halva smeten blandade jag i kakao och hackad choklad. Kanske skulle det varit lite mer espresso i, men jag tycker att det är svårt det där med kaffe; det ska ju inte smaka bränt. Det är bara den där mustiga kaffesmaken jag vill åt. Och jag vet inte riktigt hur nöjd min mormor skulle vara med ”tigermönstret”. Det blev mest ljus smet i kanterna och choklad i mitten. Ja, antagligen hade mormor tyckt om dem ändå =)

choklad kaffe muffins

English; the sweet of the month is ”muffin”. (For all of you who don´t know what sweet of the month is: each month the swedish blogger söta saker chooses a theme and everyone who wants can contribute with something on the theme). I rarely bake muffin, I bake a lot of cupcakes, but not muffin. Although it´s a shame since it some times tastes best with just a plain, soft cake. On the pic you can see ”tigermuffins” with taste of coffee and chocolate.

8 thoughts on “Tigermuffins

  1. Tack för smakprovet, vi mumsade på dom igår! Väldigt stark chokladsmak, du vet hur jag e… fast d e bra att dom e mäktiga för då äter man bara en:))
    Kram

  2. Pingback: Muffins i mängder | Söta saker

Kommentera

