Bärfrukost och objektivtips

Underbar enkel frukost med kesella som är utblandad med lite mjölk och en droppe vaniljextrakt toppad med härliga bär som är söta i sig själv!

Jag var tvungen att prova mitt nya kameraobjektiv! På mat- och bakbloggträffen vi hade för ett tag sedan rekommenderades ett 50 mm objektiv. Jag gick hem och berättade om det för Henrik och hux flux en dag i veckan fick jag ett fint paket inslaget i folie =) Det var ett sådant objektiv!! Bilderna blir så otroligt bra!

BärfrukostDetta foto är taget på morgonen med bara naturligt ljus, det är en ganska vit-grå himmel ute, alltså inte en mängd ljus som strålar in. Men tack vare att att den har en större bländaröppning så släpper den in mycket ljus. Skärpan blir också härlig! Jag kan inte alla rätta termer men jag är jätteglad för mitt fina objektiv i alla fall =)

English; I had a wonderful breakfast the other day. It was a simple kinde of yoghurt with fresh berries. The picture of the bowl is taken with my new camera lense. Yes you heard it right! I got a new lense since I had got a tips of one at the blog-get together we had a while ago about this 50 mm lense. And one day this week I got it as a surprise from Henrik! It is wonderful just as he is!

2 thoughts on “Bärfrukost och objektivtips

Kommentera

