Fukta tårtbottnen och tips efterlyses

Jag döpte en kategori här på min blogg till tips och den har inte blivit så välfylld som jag tänkt. Eftersom jag är så dålig på att själv skriva in tips här så kanske du vill skicka en länk på något av dina tips. Jag efterlyser helt enkelt tips!

Hur som så har jag i alla fall ett litet tips till alla som vill förenkla det där med att fukta tårtbottnen när det är dags att lägga ihop sin tårta. Det är ganska lätt att det blir för mycket på ett ställe och inget alls på ett annat.

Då har jag gjort så att jag har en blomspruta som bara används till just detta. Du tar helt enkelt bara det du vill fukta tårtan med, saft, sprit, citron, vaniljvatten, you name it, och sparyar på. Då får du ett fint jämnt regn som täcker hela bottnen tunt och perfekt. För vi vill ju inte ha en våt tårta!

Spraya tårtbottnen

English; This category that I have, called tips (or advices), I have not written as much as I thought I would do in. Because of this I was thinking that you might want to send a link of one of your tips. I am simply calling out for some tips that might be helpful for each and every one of us!

However, I have at least a little tip for anyone who wants to simplify moistening their cake bases when it is time to put together their cake. It’s pretty easy to get too much in one place and not at all at another.

Then I figured out that I could use a spray bottle for this. You simply take what you want to moisten the cake with, juice, liquor, lemon, vanillaflavoured water, you name it, and spary on. Then you get a nice even mist that covers the entire base, thin and perfect.

Kommentera

