Sängbord och vibrationsstopp

Så äntligen har Henriks sängbord blivit klart! Jag har slipat och målat en loppisfynd och kunde ge det till honom för cirka en månad sedan. Dock behövdes det en ny knopp till lådan. Men äntligen är den också köpt och inskruvad. Jag hade varit lite givmild med färgen så jag fick borra upp hålet i lådan igen, men det blev bra till slut.

Till sängbordet fick han också en mobilkudde som jag hade gjort. Jag tycker nämligen inte om ljudet som kommer från vibrationen på mobilen. Jag vaknar lättare av det ljudet än av en meddelande signal eller när den faktiskt ringer! Så jag köpte en fin grytlapp och sydde ihop den med några stygn. Det blev superfint tyckte jag =)

Sängbord

Sängbordsknopp

VibrationsstoppEnglish; Finaly Henrik got his bedside table. I bougth it at a flea market, sanded it and painted it. But unfortunately the old drawer knob broke when I removede it (when i painted it) so I had to buy a new one, but now that is also done. Additionally, I made a small pillow for his mobile to lie on. In this way we avoid the sound of the vibration when someone calls or sends messages. I wake easily of this nois, the annoying ”burr”. I bought a potholder and sewed it together and presto, I had a nice little cushion.

 

2 thoughts on “Sängbord och vibrationsstopp

  1. Fint! Å superbra tips med mobilkudden, jag har satt min på ”nattläge” så den inte vibrerar på natten, men lägger den ändå på nåt mjukare som en tidning, bok, filt eller något.. sååå störande med det ljudet så det finns inte hahahaha!

    • Eller hur! Det är det värsta ljudet!!! =) jag har fått för mig att Henriks inte har ”nattläge” eller att det är klyddigt att ändra… Min däremot kan man enkelt ta bort allt ljud och vibration. Och det var lite kul med kudden för tyget var så fint =)

Kommentera

