Morotstårta

Fick träffa en liten bebis idag. Tog chansen att göra en liten morotstårta. Jag har varit sugen på det jättelänge så det passade bra att göra en som jag inte behövde äta upp helt själv =) I vanliga fall brukar jag grädda bottnarna en och en, då jag har 3 st formar som är 20 cm i diameter. Men jag ville använda min fina form som jag fick i julklapp. Så jag bakade hela i den formen och skar tårtbottnar som man brukar av vanlig sockerkaka. Jag tycker nog att det brukar bli något luftigare när jag bakar varje botten för sig dock. Men det kan ju vara inbillning…

Bebis

MorotstårtaEnglish; Today I met a beautiful little baby girl for the first time. I took the chanse to make a carrot cake, which I have been longing for quite some time. I usually bake each layer of the cake in seperate tins, but I wanted to use my new tin, which I only have one in that size, so I made it in that one and cut the bottoms out. I think that it is more usual to make like this in Sweden, but in f. eg. USA you make each cake layer seperatly. I think it gets a little bit more fluffy when baking seperatly, but that might be only imagination.

 

Kommentera

