Blå blomkoppar

Blå blomster

Jag var ute på en liten feel-good-runda igår. Besökte några second hand butiker. Kring fint och bråte hittade jag några underbar kaffekoppar. Vackra med blå blommor på. Snirligt öra att hålla i och bara två små naggor som knappt syntes. Jag var helt enkelt tvungen att köpa dem, de liksom ropade på mig. Det är ofta jag hittar fina saker i second hand butiker, men inte ofta som det är tillräckligt fint för att jag ska köpa det. Jag tycker om att köpa saker på second hand. Tanken på att det är något ganska unikt jag håller i och att det har en egen historia gör mig nyfiken och glad. Ibland är det ju inget direkt unikt, det kan vara en kaffeservis som har gjorts i tusentals. Men just nu är den ändå ganska unik. Den har letat sig genom butik och hem, genom kaffetårar  och tid och  nu står jag här, håller den i min hand. Såklart är det heller inget fel på att det är återvinning…

KaffekopparEnglish; Yesterday I was on a feel-good-trip. Visited a couple of second hand shops. Among beautiful and other things I found some lovely coffe cups with blue flowers. They where shouting at me, bring me home. Give me a new home. And so I did. I love buying things in second hand. They are more uniqe, carries a story, they have been throug home and time and now I am standing with them in my hand. And of course the fact that I am recycling is not bad either.

 

 

2 thoughts on “Blå blomkoppar

Kommentera

