Första bloggträffen

Igår var det bloggträff med andra matglada bloggare i Skåne. Det var jättetrevligt! Vi var fem stycken som träffades hos Paula som har bloggen mitt lilla gröna. Hon hade bakat tre jättesöta små kranskakor, polentabitar, fröknäcke och gjort några röror. Alexandra från i gott fikasällskap var också där och bjöd på mycket goda russinkakor. Sedan hade vi Sandra från Sandras kök som hade gjort superfina små chokladkakor, alltså smält choklad, gjutit skal i en form av en chokladkaka och fyllt med en härlig kaffekola. Karoline från det gröna skafferiet hade gjort läskande lemonad i fina glasflaskor. Jag hade med mig en päronkaka som jag hade gjort yoghurtgrädde med vanilj till. Jag var den ende som inte hade med kamera, men om ni vill se lite trevliga bilder så finns det, och mycket mycket mer, hos de andra.

Vi satt och pratade bloggande och annat trevligt och åt tills vi storknade. Ser framemot nästa gång vi ska ses!

Min päronpaj kom ur inspiration från boken ”sött, sweet, dulce” som Anna och Fanny Bergenström har skrivit. En enkel mördeg som kavlas ut direkt på en plåt. Sedan lägger man frukt och bär på, viker in kanten en bit och gräddar. En enkel men god paj. Jag hade dock velat ha lite mer päron än vad jag la på, men det vet jag till nästa gång.

rustik päronpaj

Päronpaj

 

English; Yesterday I was on the very first get together with other food blogers in Skåne.We had a nice time, enjoying good food and conversations.

One thought on “Första bloggträffen

Kommentera

