Prinsesstårta med katter

Jag hade gjort ytterliggare en tårta till Moa. Det var en prinsesstårta med hallonsylt och vaniljkräm. Bottnarna hade jag bakat om tre gånger för jag blev helt enkelt inte nöjd med dem. Jag har ett recept som jag har lyckats med en gång och då var det underbart. Men de andra gångerna har bottnen antingen sjunkit ihop ofantligt mycket eller blivit som en ugnspannkaka i bottnen men fin och fluffig i ovandelen av kakan. Denna gången blev de helt ihopsjunkna. Så jag tog ett annat recept och gjorde om det lite och det blev perfekt! Så nu ska jag strunta i det där oberäkneliga receptet och hålla mig till det som fungerar!

Som jag skrev i förra inlägget så gillar Moa katter. Jag gjorde därför två katter i sugarpaste. Jag vispade grädden lite för löst varpå marsipanen har kasat och ”korvat” sig lite, något som irriterar mig väldigt mycket. Men ja, det kan ju inte alltid bli perfekt. Jag tycket i alla fall att den smakade gott =)

Prinsess

Katter som solar sig

3 thoughts on “Prinsesstårta med katter

  1. Hej hej. Mitt namn är Emelie och min dotters 1-års dag närmar sig. Fick tips om att du gör fina tårtor så tänkte höra lite vad det skulle kosta med en för cirka 30 pers? Vet inte vart jag kontaktar dig så hoppas det går bra att jag skriver här. Du får gärna maila mig tillbaka!
    Tack på förhand

    Med vänlig hälsning, Emelie

    • Hej! Vad kul att du frågar mig! Jag bakar bara till de jag känner eftersom jag inte har något företag. Jag bakar ju hemma så jag uppfyller inte de krav som ställs på livslmedelshantering och kan därför inte driva det som en verksamhet. Men det var jättekul att du frågade =) Tar det som en stor komplimang!
      Ha det bra och lycka till med din dotters 1-årsdag!
      /Emma

      • Jaha! Det var Hanna Andersson som tipsade mig om dig! 🙂 Men då vet jag. Tack för ditt svar. Med vänlig hälsning, Emelie

Kommentera

