Baby shower cupcakes

Jag gjorde några mini cupcakes till en baby shower. Det blev två smaker; choklad och citron. Jag fick äntligen använda den ena av mina nya tyllar. Såhär såg de ut utan dekorationer (tänker du också på banana skids?) ;

cupcakesEftersom det är vår på gång, förutom snön, så gjorde jag förutom kaniner och nalle björnar några fjärilar att dekorera med.

Spring baby showerkanin, fjäril, nalle

English; I made some mini cupcakes  for a baby shower, lemon and chocolate. Since the spring is in the aire, except for the snow, I made some butterflies to go with the bunnys and teddy bears. Though, what springs to minde when I see the pictures is not lemon and chocolate; I think of banana chocolate. Did you also eat banana skids or what they were called, maybe it was a Swedish fenomenon. Half soft brown and half soft yellow. Mm…

6 thoughts on “Baby shower cupcakes

    • Ja visst. Jag använder och testar lite olika från gång till gång. Men ett som jag alltid tycker fungerar till citroncupcakes är Leila Lindholms originalsmet till cupcakes som finns på recept.nu. Jag har i mer citronskal och mer citronsaft för att kicka igång citronsmaken lite mer. Jag tycker inte att hennes chokladcupcakes är tillräckligt chokladiga så jag har ett recept från allt om mat som jag har förändrat en aning men det kan jag lägga upp. Det är de två jag har använt mig av i dessa minicupcakes.
      Sedan bakar jag ofta från Hummingbird Bakery böckerna. De har alltid blivit jättegoda.
      Med vänliga hälsningar
      /Emma

      • Tack för tipset om citronmuffinsen.
        Ja tack lägg gärna upp ditt recept på chokladmuffins också. Du verkar duktig på det du gör. Mvh Ulla

    • Hej! Jag använde en typ av utstickare. Det finns utstickare som ser ut som en linjal med olika figurer. Du kavlar sugarpaste tunt, sedan lägger du ‘linjalen’ över och trycker ner. Sedan slår du ut den lilla kaninen till exempel. Väldigt enkelt 🙂

Kommentera

