Stora tyllar

Nu är jag så glad! Har nu inte mindre än två stora fina tyllar i min ägo! Jag har länge letat efter stora tyllar för att få till den där perfekta svirlen på cupcaken, tårtan och vad man nu mer kan spritsa på. Efter ett tag fick jag tipset av flickanokakorna att hon hade köpt en på strössel och annat. Jag beställde den direkt och var och hämtade den idag. Innan dess var jag inne i en husgerådsaffär och hittade en till stor tyll. Så jag köpte den med. Så nu har jag två stora, fina tyllar som jag knappt kan vänta med att använda. På min agenda idag var att göra några cupcakes- och tårtdekorationer till lite bakverk som ska levereras till vänner nästa vecka. Men nu vill jag ju bara spritsa!!! Får se om jag kan hålla mig…
Tyllarna är på 18 mm och 19 mm (tror den andra var det) med fina tänder. Resultatet av de två kommer snart komma upp i ett inlägg!
Gigantiska tyllar
Större än en 5kronaEnglish; I have been searching for big piping nozzles for quite some time. When I finaly found one online I ordered it right away. Then I found another one in a store which I also had to buy. So now I have two very large nozzles, which I can not wait to use. The only problem is that it was not on my agenda to pipe today. I was planning on making some suparpaste decorations that has to be ready next week… Never the less, I am super happy about my two beautiful nozzles!! I will make a post about the results as soon as I can!

 

4 thoughts on “Stora tyllar

  1. Roligt!!! 🙂 Fick någon sorts ”blomsprits” i julklapp som jag inte testat än. När man trycker ut ska det liksom bli som en blomma utan att man behöver spritsa nåt mer.. (dålogt förklarat, men jag vet ärligt inte hur det funkar själv. En bra fråga är hur jag lyckats hålla mig så länge utan att testa) vi får se om det verkligen funkar 🙂
    Förresten, dokumentären som du rekommenderade om motion osv. vad hette den? Jag blev så sugen på att se den..
    Trevlig helg!

      • Thanks! 🙂 Köpte precis en ny pilatesboll och en yogamatta så är megaladdad 🙂
        Förresten, jag fick någon grej att ”gröpa ur” cupcakes med, för att fylla dem. Oöppnad och kommer aldrig att använda den, säg till om du är intresserad.

      • Vad kul med Pilatesboll, det kan vara riktigt jobbigt att träna med en sedan! Om du ser dokumentären blir du nog ännu mer laddad 🙂

        Det låter spännande med en sådan, har själv bara använt vanlig kniv men hade varit kul att testa om det blir bättre. Kram

Kommentera

