Cliffs jul

Det är januari, nytt år. Men jag tänkte lägga upp något litet till av jul. Jag var på julfika hos Henriks morbror Cliff i helgen. Han är en hejare på att fixa och pynta! Om du har saknat julkänsla i jul så är det synd att du inte har varit hos honom. Jag tog några bilder på en begränsad del av allt hans pynt och klippte ihop det till ett litet kollage. Han har till och med gjort en Ernst-lampa. Ja, vad är det undrar kanske du? Jo det är en hemgjord lampa som Ernst K lika gärna hade kunnat sno ihop. Cliff han sa ”Kan Ernst, då kan minsann jag också!” Det är bra Cliff! Visst kan du också! 8 timmar hade det tagit att klä och klä om granen några gånger; det måste ju bli perfekt! Bilderna gör absolut inte Cliff rättvisa! Det var grane längs golvet, massor med vinteräpplen och levande ljus. Antalet tomtar är okänt.

Cliffs julpynt

Tog mig också friheten att fotografera på hans toalett. Den ser ut så hela året förutom några tomtar á la säsong. Den visar egentligen bättre hur pyntata han har det.

Cliffs badrum

Kommentera

