Doftande gottgöring i lucka 23

Idag är det dagen före julafton. Jag har inte fått ihop ett bakat inlägg till idag så jag stjäler Henriks ena julklapp och gör en icke ätbar överraskning i luckan. Det är Henrik som har gjort det så jag tar inte åt mig äran, förutom för rosetten och ”produktbeskrivningslappen”. Det luktar himmelst och jag tycker att det är synd att Henrik ska ge bort det i julklapp för jag hade själv velat ha det. Men kanske kan han fixa ett till mig med.

Det är verkligen en utmärkt gåva att ge bort. Är enkelt att göra, både billigt och lyxigt och kan varieras i oändlighet. Jag pratar såklart om badsalt.

BadsaltDu kan göra hur mycket eller lite du vill, anpassa efter vilken glasburk du har. Fyll upp med lagom mängd salt. Tillsätt aromatiska inslag som kan tänkas vara gottgörande för kropp och själ. Lite blomblad gör det ännu vackrare. Jag tar mig inte direkt tid att sitta ner och skämma bort mig själv med fotbad eller liknande, men när jag fick lukta på det här saltet som Henrik hade gjort, var det precis vad jag ville göra! Jag vet inte vad apelsin, vanilj eller amaryllis egentligen kan tänkas tillföra ens kropps välbefinnande. Men jag är helt säker på att om du tappar upp lätt rykande vatten i en balja, strör i en matsked eller två av detta och låter fötterna sjunka ner, då kommer du njuta av stunden oavsett.

A jar of bath saltEnglish; Henrik made a nice gift to give a way for christmas. It is a it is a wonderful scented bath salt. I don´t want him to give it a way, that is how good it smells. It is easy to make, just put salt in a glas jar, add something fragrant and some chopped flower petals. Use for relaxation and to increase your wellbeing.

4 thoughts on “Doftande gottgöring i lucka 23

Kommentera

