Julklappsinslagning

Idag har jag packat in julklappar. Tror att det är första gången som jag haft tid till att faktiskt pyssla ihop paketen och det var väldigt kul! Det blev lite olika teman, några paket går i turkos, två har överdådig mängd krusat band och en ensam stackare blev änglasöt.

Gjorde en rolig solfjäder till detta paket som min systerson ska få;

Solfjäderpaket

Det var enkelt att göra: 1. Klipp ut två rektanglar av något trevligt papper och vik dem som på bilden. 2. Vik på mitten och häfta ihop. Nu har du fått två solfjädrar. 3 och 4. Häfta ihop de två solfjädrarna med varandra och bind ett snöre emellan dem så att de håller ihop även i mitten. Sedan klistrade jag fast en rosett i mitten. Jag använde snöret som jag bundit ihop de två med för att knyta fast det i det prickiga bandet.

Solfjäder

Som en följeslagare i det kom en liten fågel:

Fågelpaket

Och så ett avlångt randigt paket:

Avlångt randigt paket

Till sist blev min skaparglädje alldeles till sig när jag klippte och klistrade ihop två hela granar och gjorde kortet som en julgranskula…

Två granar

Tema turkos

Och så två med riktigt mycket band…

2 julklappar

Och så den sista med den söta ängeln:

Ängel på paket

Ja, så nu är det bara att komma på rimm…

6 thoughts on “Julklappsinslagning

  1. Gud vad duktig du är! 🙂 Fantastiska presenter! Jag har länkat från vår blogg till din, eftersom jag är värdelös på presentinslagningar. fulamoroten.blogg.se

Kommentera

