30-års tårta

Härlige Fredrik fyllde 30 år i förra veckan. Hans fru frågade om jag ville baka en tårta till honom som vi kunde ha på en överraskningsfest som hon skulle ordna. Och det gjorde jag. Det blev en princesstårta med en stor marsipanros som jag tänkte att han kunde mumsa lite extra på eftersom han gillar marsipan. Vi har ofta haft diskussionen om om man kan göra marsipan av mandelmassa. Våra åsikter går isär =) Men en tårta fick han i alla fall!

Jag fick för första gången tillfället att testa mina fina tyllar jag köpt, som är väldigt små, så jag ”went a little crazy” och kunde inte hejda mig… Därav den extrema ”konsten” på större delen av tårtan…

Marsipanros

 

Fredriks 30-års tårta

 

Freddes tårta

4 thoughts on “30-års tårta

Kommentera

