Lucka 14

God dag, god dag! Så var det fredag. En hel vecka förbi… Dagens lucka ruvar på små gyllene klot! Av saffranskakan jag hade bakom lucka 10 gjorde jag små cake pops. Det var första gången jag gjorde det och jag free stylade en aning. Jag ville doppa dem i vit choklad, men jag hade så lite att det knappt täckte… Så nu är det lite gult som lyser igenom här och var. Jag blandade bara kaksmulor med pressad apelsin och det blev gott, men vet inte riktigt om konsistensen blev för mjuk. Enligt Henrik var de i alla fall goda =)
Gjorde några roliga dekorationer eftersom själva cake pops:en var så enkla. Hade små godishjärtan som jag pimpade med lite kristyr. Tanken är att de ska likna tomteluvor.

Yellow cake pop

English; There is a golden orb hiding behind door 14. I used the leftovers from the saffron cake which I mixed with orange juice and coevered with white chocolate. Made small santa hats, don´t know if that is the correct word for them… In Sweden I would say ”tomteluva”. They were easy to make and equally good. Although I thought they were slightly soft, but Henrik did not.

Kommentera

