Citroncurd

Så var det dags att göra lemoncurd, eller citroncurd. Gjorde efter ett recept i min Jan Hedh bok ”Passion för desserter”. Den boken är som en uppslagsbok för mig. Där brukar finnas recept på allt som behövs! I Hedhs citroncurd skulle innehålla gelatin, men eftersom det finns många idag som inte vill äta det så tillsatte jag maizena som skulle hjälpa citroncurden att tjockna. Det fungerade utmärkt. Använde mormors gamla citruspress som Henrik har skrubbat alldeles skinande efter flera år i gömd flyttkartong och mitt underbara zestjärn som är vasst som jag vet inte vad! Recept är tänkt att komma upp här, men har det inte hos mig just nu…

5 thoughts on “Citroncurd

Kommentera

