1,2,3 halloncupcake

Ibland tycker jag att cupcakes inte smakar tillräckligt av det som de ska smaka av. När jag gjorde halloncupcakes på det här sättet blev det absolut inte så. Hemkokt hallonsylt infuserades i den bakade kakan och samma sylt pressades genom en sil och blandades ner i cream cheese-frostingen.

Det blev mycket smet när jag gjorde dessa minicupcakes, så jag gräddade dem i omgångar i ugnen. En sak jag märkte mellan omgångarna, var hur olika satserna reste sig. Ju längre smeten stod i rumstemperatur, desto mer toppiga blev cupcakes:en.

4 thoughts on “1,2,3 halloncupcake

Kommentera

