Butiken är invigd!

I lördags var det som sagts tidigare nyöppning av Annas butik, A.R.R.P. Hon är designer och säljer lite av varje som hon har designat. Brickor, tygpåsar, smycken, babybodies med mera. Jag hade fått äran att baka minicupcakes och det hela verkar ha blivit väldigt lyckat. Anna verkar ha blivit nöjd med dem och det är ju det viktigaste. Jag hade köpt speciella kartonger till cupcaksen så att de skulle kunna transporteras säkert. De funkade verkligen toppen! Så nu har jag det också.

Där var fyra sorter: choklad, citron, mynta/lime och hallon. Jag hade slätat ut frostingen på dem med choklad och strött på florsocker i formerna av A, R och P (Annas märke). Totalt blev det 144 cupcakes!

Jag har kommit fram till att jag nog gillar minicupcakes mer än normalstora (eller gigantiska). Kommer ihåg från när jag kollade på Hela Sverige bakar att juryn var lite emot minicupcakes, men jag håller inte med! Enligt dem var det inte så det skulle vara… Och det får de ju tycka om de vill, men det är ju inte rätt för det =)

Hade gjort en liten skyllt också som det stod ”A.R.R.P. bjuder på cupcakes från Sockervisp”.

Här under ser ni Annas butik.

Lycka till med butiken Anna!

10 thoughts on “Butiken är invigd!

  1. Fina!! 🙂
    Har också tänkt på vad det säger på Hela Sverige bakar, i förra avsnittet så skulle de ju göra choklad fondant.. och de ska ju enligt de flesta vara ganska rinniga, men i programmet verkade det inte vara så, de var ju mer som kladdkaka. Tur man får göra som man vill hemma 🙂 Gillar också mini-cupcakes bäst, det blir lagom med glasyr då ..

      • Precis! Har en bok som Johan skrivit där han själv skriver att 15-åriga tjejer inte kan knåda en deg. Det är nog bland det knasigaste jag läst i en bakbok haha! Vad har ålder med om man kan knåda deg eller inte, dessutom kan man ju få snygga bröd utan att knåda degen, och de flesta kan trycka på on-knappen på en degblandare 😀

      • Eller hur! Det låter ju som åldersdiskriminering! Nä, men skämt o sido, jag knådade nog en hel del bröd när jag var 15! Nä, där sjönk han lite i mina ögon…

Kommentera

