Theos första kalas

När Theo, min gosige systerson, fyllde ett år hade vi kalas. Jag hjälpte till med kakbordet och innan dess hade syrran gjort en supergod chili con carne på högrev. På kakbordet hade vi jordbubbstårta med smak av fläderblom och vaniljkräm. Syrran gillar ugglor så jag gjorde platta ugglor i sugarpaste. Sedan gjorde vi chokladbollar i cake-pop-style som också skulle vara uggle-inspirerade, men några sa att de mer liknade ”angry birds” eller kanske potatisgubben i ”Toy story”. De var i alla fall jättegoda. På våningsfatet hade vi mini-cupcakes med smak av mojito utan rom och apelsin-chokladbiskvier.  Theo fick såklart sin första tårta. Den hade jag gjort på vanlig tårtbotten men för övrigt osötad, med bara mosad banan och mosade jordgubbar.

Tänk så fort tiden går! Och tänk sedan, Theo, när du och jag kan hitta på en massa bus tillsammans!

2 thoughts on “Theos första kalas

  1. -Ja, dom där ”ugglorna”, allt blir inte som man tänkt sig, men dom var goda!
    Det blev ett sånt fint första kalas för Theo!
    Tack för att du är världens bästa moster ❤

Kommentera

