Afternoon tea

Idag fick jag finbesök klockan 15, och då kunde jag inte låta bli att fixa lite fika inspirerat av afternoon tea. Jag har bara njutit av afternoon tea en gång innan och då var det med lite snittar, scones och diverse kakor. Och så te förstås. Men då jag hade aningen begränsat med tid fick det bli en lite enklare variant hemma hos mig. Rulltårtan var över sedan helgen och cupcakes:en låg i frysen så det gick snabbt att sätta ihop. Men det var himla gott ändå!

Det blev lime- och mynta cupcakes med frosting av hallon. Kryddig drömtårta med äppelmos. Snittar med kallrökt lax och gurksnittar.

Mina fina hagakoppar! Jag blir så glad varje gång jag använder dem!

Snittarna blev riktigt goda, tänk så gott det kan vara med vanligt vitt bröd!

Kommentera

